WEB 2.0 ARAÇLARIYLA DİJİTAL HİKÂYE OLARAK TASARLANAN ÂŞIK PAŞA’NIN KADİM ESERİ: GARİBNÂME
(THE ANCIENT WORK OF ÂŞIK PAŞA, DESIGNED AS A DIGITAL STORY WITH WEB 2.0 TOOLS: GARIBNÂME )

Yazar : Neslihan KARAKUŞ  Celile EREN ÖKTEN, Necla BAYRAKTAR ÖZGÜR, Münevver EROĞLU, Mehmet Önder KARACAOĞLU  
Türü :
Baskı Yılı : 2023
Sayı : 12/2
Sayfa : 711-726
326    384


Abstract

Bu çalışma, Türk kültürünün kadim eserlerinden olan Garibnâme’nin web 2.0 araçlarıyla hazırlanan dijital hikâye şeklinin eğitime katkısını öğrencilerin görüşleri çerçevesinde tespit etmeyi hedeflemektedir. Garibnâme’deki öğrencilerin yaş ve gelişimine uygun sekiz öykü Türkçe öğretmenleri ve alan uzmanları tarafından dijital hikâye hâline getirilmiştir. Hikâyelerin sonuna beceri temelli Türkçe soruları eklenmiştir. Hazırlanan dijital hikâye İstanbul’da bulunan resmî bir devlet ortaokulunda öğrenim gören 6. ve 7. sınıf seviyesindeki 58 öğrenciye uygulanmıştır. Uygulama sonucunda öğrenci görüşleri araştırmacılar tarafından geliştirilen anket aracılığıyla Google Surveys üzerinden toplanmıştır. Araştırma verileri içerik analiziyle yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda dijital Garibnâme’nin öğrencilere eğitim, hayata bakış açısı, dinî değer eğitimi, karakter gelişimi, arkadaş seçimi ve kültürel gelişim noktasında katkı sunduğu belirlenmiştir.



Keywords

Dijital hikâye, Garibnâme, okuma, web 2.0 araçları.



Özet

This study aims to determine the contribution of the digital story form prepared by web 2.0 tools of Garibnâme, which is one of the ancient works of Turkish culture, to education within the framework of students' opinions. Eight stories suitable for the age and development of students in Garibnâme have been turned into digital stories by Turkish teachers and field experts. Skill-based Turkish questions have been added to the end of the stories. Prepared digital story 6, who is studying at an official public secondary school in Istanbul. and 7. it was applied to 58 students at grade level. As a result of the application, student opinions were collected through Google Surveys through a questionnaire developed by the researchers. The research data were interpreted by content analysis. As a result of the research, it has been determined that digital Garibnâme contributes to students in terms of education, perspective on life, religious value education, character development, friend selection and cultural development.



Anahtar Kelimeler

Digital story, Garibnâme, reading, web 2.0 tools.